Saksan verkkolehti Der Siegel reportoi Saksan epäonnistuvan jälleen kerran vähentämään päästöjä tänäkin vuonna, 2017.

Tämä on erityisen häpeällistä Saksalle, valtiolle joka on vankkumatta saarnannut ilmastonsuojelusta ja yksi suurin kriitikko Presidentti Trumpin päätökselle vetäytyä Pariisin ilmastosopimuksta.

Nousua 5 miljoonaa tonnia.

Vasemmistolaisen Spiegelin mukaan Saksan kasvihuonepäästöt kasvoivat 5 miljoonaa CO2 ekvivalenttitonnia vuoden 2017 alkupuoliskolla tavoittaen 428 miljoonaa tonnia. Tämä on 1,2% hyppäys. Asiantuntijat sanovat nousun todennäköisesti johtuvan lisääntyneestä polrroaineenkulutuksesta. Der Spigelin mukaan Dieselin myynti on 6,5% kasvussa.

Osa kasvaneesta polttoaineenkulutuksesta johtuu matalista polttoaineenhinnoista ja epätavallisen kylmistä säistä tammi ja huhtikuussa. Saksa on epäonnistumassa kauhistuttavasti saavuttamaan päästötavoitteensa, kuten seuraava kaavio esittää.

 

https://i2.wp.com/notrickszone.com/wp-content/uploads/2017/06/UBA-2017-1.png

Saksan ekvivalentti CO2 päästöt putosivat 1,251 miljoonasta tonnista 1990 906 miljoonaan tonniin vuoteen 2016, oli miten oli vähennyksiä ei ole ollut 8 vuoteen. Source: UBA

Ja tänä vuonna trendi jatkuu tarkoittaen Saksan päästöjen pysyneen samoina 9 perättäistä vuotta, vuosikymmenen epäonnistuminen. Se tarkoittaa myös maan kasvihuone-emissioden tulevan kasvamaan kolmannen perättäisen vuoden. Lisää täällä.

Saksan anti – Diesel liike lopettaa CO2 emissioiden kasvun

Huono uutinen ilmastonsuojelua saarnaavalle Saksalle on että kasvihuonepäästörajoitukset todennäköisesti tulevat kiristymään kun jälleen kerran maan johtajat onnistuvat ampumaan omaan jalkaansa komediassaan joksi Energiewende on tullut.

Yksi maan johtavista vihreän puolueen poliitikoista, Winfried Kretschmann, on juuri varoittanut että nykyisellä liikehdinnällä Dieselmoottoreiden kieltämiseksi voi olla vakavia seurauksia ilmastotavoitteille, raportoi Die Welt verkossa. Kun julkisuus Dieselmoottoreita kohtaan tulee pinnalle kansalaiset tulevat valitsemaan bensiinikäyttöisen auton sen sijaan. Ongelma tässä on se että Diesel moottoreilla on paljon parempi polttoainekulutus kilometrille kuin Otto moottoreilla joten Saksan kuluttajat vain päätyisivät syöksemään enemmän CO2,hta ilmakehään.

Myös Saksaan tulvivat pakolaiset joilla on muita murheita mielessään voivat tehdä Saksan tavoitteet vieläkin suuremmaksi keijukaissaduksi.

Lähde:

http://notrickszone.com/2017/08/06/germanys-failure-to-reduce-greenhouse-gas-emissions-set-to-extend-to-9-years/#sthash.iGecSbZ6.nKdogPU5.dpbs

Mainokset